Samopomoč v času samoizolacije: dihalna vaja za dvig vibracije

Spodaj boste lahko našli še eno učinkovito vajo za samopomoč in dvig vaše vibracije. Vajo umestite v svoj vsakdan v času samoizolacije in seveda tudi ob povsem običajnih dnevih.  

Samopomoč v času samoizolacije: dihalna vaja za dvig vibracije (foto: profimedia) profimedia
4. 4. 2020

3. vaja za samopomoč in dvig zavesti v času samoizlacije

Prav vsak izmed nas se je rodil z naravno prirojeno »aktivnostjo«, ki je kar najbolj zdravilna, enostavna, pomirjujoča in povsem brezplačna, ohranja nas pri življenju. TO JE DIH. A kaj, ko nam je dihanje postalo tako zelo vsakdanje in samoumevno, da smo pozabili, kakšne dobrobiti pravzaprav prinaša. Dihanje nas pomiri, ko smo v paniki, negotovosti, stresu, strahu, nemiru in nas iz kaotičnega doživljanja različnih čustev vrne nazaj v jasnost in umirjenost.

Zato v teh časih, ko se vsak na svojem koncu in za štirimi stenami srečujemo z različnimi čustvi in doživljanjem, nikar ne pozabite na tisto najbolj dragoceno in neprecenljivo v vašem življenju - zavestno globoko in ritmično dihanje.

Da je dihanje zares nekaj izjemno učinkovitega danes potrjuje tudi znanost. Tako so s študijo, ki jo opisujejo na spletni strani sciencedaily.com, ugotovili, da globoko ritmično dihanje v možganih ustvari električno aktivnost, ki vpliva na čustveno zaznavanje in pomnjenje – deluje na določene predele možganov (hipokampus, amigdalo, limbični sistem …). A tovrstni učinki ne izhajajo zgolj iz dihanja samega, ampak zaradi pravilnega ravnovesja med vdihom in izdihom ter dihanja skozi nos oz. usta.

Prav poseben učinek ima globoko trebušno dihanje, ki telesu in pljučem omogoča celostno »preskrbljenost« s kisikom. Pomirja in, kot kažejo raziskave, pomaga tudi pri zniževanju krvnega tlaka, umiranju srčnega utripa itn. (vir: health.harvard.edu).

Vsakodnevna praksa dihalnih vaj lahko učinkovito pomaga izboljšati počutje in umiriti zbegan in raztresen um. Kot kažejo študije in številne praktične izkušnje praktikantov, pa je njihov učinek na telo in duha precej bolj obsežen in celosten. Bolj kot si sploh lahko predstavljamo.

V teh dneh naj dihalne vaje postanejo vaša dnevna stalnica.

Koraki za globoko dihanje:

1.       Najprej se udobno namestite. Lahko sedite ali ležite.

2.       Na začetku naredite nekaj (pet ali več) »normalnih« vdihov in izdihov in samo dihajte, kot običajno.

3.       Nato začnite dihati globlje, in se popolnoma osredotočite na vaše dihanje. V tej fazi je pomembno, da svojo pozornost pri dihanju zavestno usmerite v trebuh in prsni koš in spremljajte, kako se ob globokem vdihu napolnita in sprostita oba. Ponovite vsaj petkrat ali večkrat.

4.       Potem postopoma dihajte še počasneje in globlje. Vdihnite skozi nos, izdihnite skozi priprta usta. Vaša pozornost pa naj bo pri tem usmerjena na trebuh – pri vdihu, kako se napolni z zrakom in, kako se pri izdihu sprosti. Dihanje naj traja od 5 minut naprej (idealno vsaj 10 minut).

5.       Po vsaj 10. minutah začnite dihati naravno (a še vedno vdihnite skozi nos in izdihnite skozi priprta usta), kot dihate v tem trenutku in bodite na svoj dih še naprej pozorni.

6.       Nato lahko vključite še vizualizacijo in si sebe predstavljate, kako npr. sedite na peščeni plaži, kjer so okoli vas popoln mir in spokojnost, popoln občutek varnosti, vaš vdih in izdih pa sta popolnoma usklajena z valovanjem (šumom) morja, poslušate šumenje valov in uživate v tej popolni lepoti in miru. V mislih lahko k sebi prikličete angele in jih prosite za mir ali tisto, kar si v danem trenutku želite.

7.       Vizualizirajte si sebe na tem kraju vsaj 10 minut.

8.       Ob koncu te vaje, tik preden boste zaključili, pa se zopet osredotočite na vaše dihanje in telo. Začutite svoje telo, lahko se tudi nežno raztegnete in odprete oči.

9.       Zahvalite se za vse.

Mojca Koprivnikar

Certificirana Angelska učiteljica Šole Diane Cooper (Diana Cooper School of White Light) in Sprostitvena terapevtka po SNHS

Poglejte si še: Prihodnost v naslednjih letih pripada EMPATOM