Za nekatere otroke pogosto mislimo, da imajo težave, v resnici pa samo razmišljajo nekoliko drugače, kakor bi družba od njih pričakovala.
Kot družba delujemo tako, da akademske sposobnosti enačimo z inteligenco. Uspeh pri predmetih, kot sta matematika in biologija, veliko bolj dokazuje posameznikovo "inteligenco", kakor ocene pri glasbi ali umetnosti.
Ta hierarhija ustvarja definicijo "inteligence", ki temelji na ocenah. Vendar so ocene same v resnici samo odraz posameznikove sposobnosti opravljanja testov, poslušanja navodil, pisanja seminarskih nalog in ravnanja v skladu s smernicami učitelja.
Inteligenca obsega veliko več, kakor teh nekaj dejavnikov in nekateri otroci, ki imajo slabe rezultate v šoli, so v resnici lahko eni najbolj inteligentnih ljudi. Težava pa je, da se taki otroci zaradi današnjega sistema počutijo neumne, nesposobne in nepomembne.
Spoznajte primer Gillian Lynne.
Ko je Gillian bila v osnovni šoli, je bila precej nemirna in težko se je zbrala. Težko je pravočasno oddajala domače naloge in tudi na ocenjevanjih se ni najbolje odrezala. Številni učitelji so verjeli, da mora poiskati pomoč in zatrjevali so njenim staršem, da ima Gillian učne motnje. Danes bi Gillian verjetno diagnosticirali z ADHD, vendar ta diagnoza takrat še ni bila v uporabi.
Gillian je z mamo obiskala specialista. Ta je z njeno mamo klepetal o vseh različnih težavah, ki jih ima Gillian v šoli in hitro mu je bilo jasno, v čem je v resnici težava.
Po približno 20 minutah je zdravnik nagovoril Gillian in ji rekel, naj počaka v sobi, medtem ko se on zasebno pogovori z njeno mamo. Ko sta zapuščala sobo, je zdravnik prižgal radio in njeni mami dal znak, naj opazuje hči.
Gillian je zaslišala glasbo in takoj pričela plesati. Zdravnik se je obrnil k materi in rekel: "Gospa, vaša hči ni bolna. Ona je plesalka."
Tako je Gillian šla v plesno šolo. "Ne morem vam povedati, kako čudovito je bilo. Hodila sem po prostoru, ki je bil poln ljudi, kot sem jaz. Ljudje, ki niso mogli sedeti pri miru. Ljudje, ki so se morali premikati, da so lahko razmišljali," se spominja svojih šolskih dni.
Gillian je s plesom nadaljevala na šoli Royal Ballet, kjer je sčasoma postala solistka. Kasneje je postala še igralka, režiserka in koreografinja, danes pa njeno delo pozna praktično že cel svet.
Gillian Lynne je ena najbolj znanih oseb v umetniški industriji, a nekateri so bili prepričani, da potrebuje zdravila. Družba je verjela, da je bolna, resnica pa je, da Gillian nikoli ne bi mogla doseči takšnega uspeha, če bi bila enaka, kakor ostali.
Nikoli ni bila bolna, težavna, manj inteligentna. Potrebovala je samo nekoga, ki bi jo razumel, kar pa šolski sistem pogosto žal ne nudi.
Prirejeno po: medium.com
- Preberite si še: Kaj je vzrok za "ADHD" pri otrocih? (odgovarja Aleš Ernst)