Dihalne tehnike za dni, ko ste pod stresom

Ste pod stresom? Potrebujete več energije ali sprostitev? Namestite se v udoben položaj in si privoščite nekaj minut zase z dihalnimi tehnikami.

Dihalne tehnike za dni, ko ste pod stresom (foto: profimedia) profimedia
18. 3. 2022

Trebušno dihanje

Trebušno dihanje upočasni celotno telo; vaš srčni utrip in krvni tlak se znižata z vsakim vdihom. Cilj tehnike je, da se med dihanjem osredotočite na trebušno prepono in ne na prsni koš.

Za začetek položite eno dlan na prsi, drugo pa na trebuh. Vdihnite skozi nos toliko, da se napolni vaša trebušna votlina ter pljuča. Počasi izdihnite, ob izdihu pa se trebušna votlina in pljuča izpraznejo. Z dlanmi zaznajte širjenje in krčenje.

Izmenično dihanje

Ta tehnika poskrbi za ravnovesje v telesu. Izmenično boste dihali skozi levo in desno nosnico.

Svojo desno dlan postavite pred obraz. S kazalcem in sredincem se dotaknite točke med obrvmi. S palcem zaprite desno nosnico, skozi levo nosnico pa počasi in enakomerno vdihnite. Zadržite dih nekaj trenutkov. Nato s prstancem zaprite levo nosnico, desno pa odprite in počasi izdihnite. Skozi desno nosnico vdihnite, zadržite dih, zaprite desno, odprite levo in izdihnite skozi levo nosnico. Vdih skozi levo, premor, izdih skozi desno. Tako izmenično dihajte nekaj minut.

Sproščujoči dih 4-7-8

Tehnika se uporablja za popolno sprostitev telesa. Je precej enostavna in tako primerna tudi za začetnike. Diha se skozi nos.

S konico jezika se dotaknite zgornjih sprednjih zob na notranji strani. Začnite z globokim izdihom, ki ima zaradi položaja jezika poseben zvok. Nato vdihnite in preštejte do 4. Dih zadržite in štejte do 7. Nato izdihnite in štejte do 8. Vdih in izdih ponovite najmanj štirikrat.

Dih meha

Tehnika poskrbi za poživitev in izostritev uma. S prakso boste dvignili svojo energijo in se zbudili.

Najprej hitro vdihnite in izdihnite skozi nos. Vdih in izdih naj sta enakomerna, vendar čim krajša. Trebušna votlina naj se ob vdihu sunkovito napolni, ob izdihu pa sunkovito izprazni. Kratke in hitre vdihe/izdihe večkat ponovite. Za začetek si tako dihanje privoščite za maksimalno 15 sekund, nato pa ta čas lahko podaljšujete. Na koncu sledi en globok vdih in izdih ter umiritev.