Kako kava vpliva na vaše mentalno zdravje?

Pitje kave ima vpliv na mentalno zdravje. Preverite, kakšen.

Kako kava vpliva na vaše mentalno zdravje? (foto: profimedia) profimedia
13. 3. 2022

Pitje kave je dolga leta veljalo za nezdravo navado, a se je kasneje izkazalo, da temu ni čisto tako. Leta 2016 jo je svetovna zdravstvena organizacija (WHO) umaknila iz seznama kancerogenih snovi in tako potrdila, da ni povezave v pitju kave in nastanku rakavih obolenj... Kako pa kava vpliva na mentalno zdravje?

Kava in depresija

V iskanju povezave med depresijo in pitjem kave je prišlo do zanimive raziskave, s še bolj zanimivimi rezultati. Izkazalo se je, da bi kava lahko dejansko preventivno delovala proti depresiji. 

Pri tem ne igra vlogo samo kofein, temveč še veliko drugih snovi, ki jih najdemo v kavi. Proti depresiji so koristne predvsem zato, ker preprečujejo vnetje živcev, kar je pogost faktor pri ljudeh z depresijo.

Seveda pa so to za zdaj samo ugibanja oziroma namigovanja. Potrebnih bo še veliko raziskav, da bomo lahko z gotovostjo potrdili, da pitje kave pozitivno vpliva na depresijo. 

Kava in anksioznost

Pri odkrivanju povezave med pitjem kave in anksioznostjo, rezultati niso bili tako obetavni, kakor pri depresiji. Izkazalo se je, da če dnevno zaužijemo več, kakor 400mg kofeina dnevno, lahko to privede do nemirnosti, nespečnosti in tresenja (najpogosteje tresenja rok). Podobni znaki so pogosto prisotni tudi pri anksiozni motnji.

Pri ljudeh, ki anksiozne motnje sicer nimajo, je kava v zmernih količinah ne bi smela povzročiti. Nekoliko večja težava je pri ljudeh, ki že imajo anksiozno motnjo, saj lahko pitje kave vse skupaj še dodatno poslabša oz. okrepi. Veliko ljudi z anksiozno motnjo je že prenehalo s pitjem kave in poročalo o pozitivnih rezultatih.

Na kakšen način pijete kavo?

Izjemno pomembno je, kako kavo pijete. Tukaj ni toliko pomembno, ali pijete kavo z mlekom, sladkorjem, dolgo, kratko... Ampak bolj, kaj vam skodelica kave sploh predstavlja.

Če si zjutraj v miru pripravite skodelico kave in to dojemate kot nek čas zase, bo ta najbrž na vas vplivala bolj blagodejno. Velikokrat imajo ljudje v svojo jutranjo rutino vključeno tudi kavo. Ob skodelici se lahko umirite, preživite nekaj časa s sabo, razmislite o svojem dnevu, željah, ciljih. Skodelica kave je lahko odlična spodbuda k samorefleksiji.

Čisto drugače pa je, če zjutraj na hitro (po možnosti celo na poti) spijete tisto kavo, samo zato, da vas "drži pokonci". Vaša podzavest bo pitje kave lahko začela povezovati s hitenjem, stresom, delom, naporom... In tako je veliko večja verjetnost, da bo pitje kave imelo negativne posledice na vaše počutje. 

Na koncu je vse odvisno od tega, kako kavo dojemate vi sami oz. kako jo sprejema vaše telo. Vsi smo različni. 

TRIK, KI GA PRIPOROČA SANJA LONČAR

Sanja Lončar pravi, da s kavo telo zakisamo, živčevje dražimo in ob večjih količinah trpijo tudi sluznice prebavil. Če kavi dodamo kardamom, pa bomo rešili več težav hkrati. Obvarovali bomo želodec pred draženjem, izboljšali bomo presnovo v možganih in tako podaljšali zbranost, tudi ob manjši količini zaužite kave, hkrati pa bomo še dezinficirali usta in grlo.