Če imate težave s ščitnico, se izogibajte tem živilom

19. 9. 2023
Deli
Če imate težave s ščitnico, se izogibajte tem živilom (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Če bi upoštevali sleherni nasvet v zvezi z zdravjem ščitnice, bi živeli kot v labirintu – najprej bi se obrnili v neko smer, nato v drugo, vedno znova bi zahajali v slepe ulice in nikoli ne bi mogli videti, kam ste namenjeni. Takšno početje ne le izčrpava in jemlje pogum, ampak tudi trati dragoceni čas, ki bi ga lahko namenili zdravljenju. Spodnji seznam živil iz knjige Medicinskega medija Zdravljenje ščitnice je kot oranžni stožci in opozorilni trakovi, ki onemogočajo uvoz v slepe ulice. 

Ta živila sicer ne povzročajo vnetja – nemara ste že slišali za to teorijo –, ampak hranijo EBV, torej ščitnični virus, ki nato povzroči vnetje. Če jih uživate, lahko virus nenehno raste in se razvija... 

Jajca

Pečena jajca so odlična, kajne? No, tako misli tudi EBV. Jajca so živilo, ki ga je treba črtati z jedilnika, če se želite izogniti EBV, saj so glavni vir njegove hrane. Če bi surovo jajce zlili v petrijevko, nato pa dodali aktivne celice EBV, bi se začel virus hitro množiti.

Jajca so mamljiva in iz najrazličnejših virov boste slišali, da so popolno živilo. Medicinski medij ni proti njim; imajo hranilno vrednost in nekaterim res koristijo. Toda kadar vas pestijo težave s ščitnico, problematične lastnosti jajc odtehtajo koristi in sabotirajo vse druge korake, s katerimi si skušate povrniti zdravje. Dokler si ne povrnete zdravja ščitnice, se jim izogibajte.

Sir

Mlečne beljakovine so druga najljubša hrana EBV. Med njimi so sir, mleko, maslo, jogurt, smetana, kefir, maslo gi – no, saj veste, kaj mislim. Tudi najbolj ekološko pridelani mlečni izdelki od najsrečnejših krav, ki se pasejo na prostranih pašnikih, vas bodo ovirali, če bi se radi znebili EBV in ščitničnih obolenj.

Gluten

K sreči ljudje dojemajo, da je gluten problematično živilo za bolnike s kroničnimi tegobami.

Danes je na voljo bistveno več brezglutenskih izdelkov in receptov kot pred leti, in človek se nič več ne počuti kot izobčenec, če reče, da ne uživa pšenice. Glutena ne črtajo z jedilnikov in seznamov sestavin zato, ker bi razumeli, kaj je narobe z njim.

Proces črtanja živil z jedilnika je številnim zdravnikom in bolnikom razkril, da lahko življenje brez pšenice izrazito izboljša zdravje. Črtanje glutena z jedilnika je en korak na poti k stradanju EBV – ko se mu izogibate, se vam zdravje izboljša v številnih pogledih.

Preberite tudi:

Repično olje

Repično olje je še en netilec tegob, težava pa je, da ga pogosto predstavljajo kot zdravo živilo. Najbrž ste slišali trditve, da je koristno. Če imate EBV, vedite, da vam repično olje škodi. Črtajte ga z jedilnika, in ne le doma – kadar jeste v restavraciji, preverite, ali hrano pripravljajo na repičnem olju oziroma mešanici olj, ki vsebuje tudi repičnega.

Preverite tudi oznake na embalaži predelane hrane. Če izdelek vsebuje repično olje, ga pustite na polici, sicer lahko tvegate poškodbe imunskega sistema, organov in sluznic.

Koruza

Koruze se vam ni treba bati. Bodite zgolj previdni in premislite o svojih simptomih in stanjih, kadar vam ponudijo koruzo in jedi, pripravljene s koruznim oljem, koruzni zdrob in podobno. Kolikor je le mogoče, se izogibajte koruzi v številnih različicah – vedno recite »ne« konvencionalno pridelani koruzi in ne jejte »potuhnjenih« sestavin, kot so citronska kislina, koruzni sirup z visoko vsebnostjo fruktoze in etanol (pogost konzervans v zeliščnih tinkturah). Če niste bolni, lahko jeste ekološko pridelano pečeno koruzo, vendar zmerno.

Soja

Soja je bila v preteklosti dokaj zdrava hrana – ne tako kot nekoč koruza, čeprav je bila precej koristna.

Pretirana uporaba pesticidov in herbicidov ter vmešavanje v gene sta povzročila, da pridelki soje niso več zanesljivi. Današnje sojino zrnje je drugačno od včerajšnjega. Zdaj je spremenjeno – je le še stranski produkt, ki hrani patogene. Soja sicer ne hrani virusov in bakterij tako učinkovito kot koruza, je pa na dobri poti, da ji to uspe.

Iščite ekološko pridelano, gensko nespremenjeno sojo. Če imate radi sojo, ne dovolite, da bi zavladala na vašem jedilniku. Uživajte jo zgolj občasno. Če lahko, izberite sojine kalčke, ki vsebujejo manj maščob, s tem pa tudi manj toksičnih kemičnih snovi.

Svinjina

Ena od težav v zvezi z izdelki iz svinjine je, da imajo običajno višjo vsebnost maščob kot druga hrana živalskega izvora, četudi je svinjina »pusta«. Druga težava je tip maščobe, ki jo vsebuje svinjina. Čeprav se zdi kot značilna živalska maščoba, traja precej več ur, preden se po obroku razgradi v krvnem obtoku – običajno od 12 do 16 ur.

Če vas pesti bolezen ščitnice ali imate druge zdravstvene težave, naj v krvi ne bo veliko maščobe, sploh pa ne dalj časa. Višja ko je raven maščobe v krvnem obtoku, manj kisika dobi kri – kisik pomaga uničevati bakterije in viruse, kot je EBV.

Če bi radi dali telesu najboljšo možnost okrevanja, med zdravljenjem z jedilnika črtajte slanino, klobase, šunko, svinjsko kožo, svinjsko pečenko, svinjska rebra, svinjske zarebrnice, svinjski file, natrgano svinjino, izdelke iz predelane svinjine in svinjsko mast, ne glede na to, kako okusna se vam zdi ta hrana.

Vir: Zdravljenje ščitnice. 

Preberite še:

Novo na Metroplay: Tomi Meglič o globoki ustvarjalnosti, otroštvu in očetovstvu