Ljudje, ki napadajo preko socialnih omrežji, so izgubili stik s seboj

16. 10. 2023
Deli
Ljudje, ki napadajo preko socialnih omrežji, so izgubili stik s seboj (foto: shuttersotck)
shuttersotck

Kako zaustaviti napadalno komunikacijo preko socialnih omrežji?

Socialna omrežja lahko predstavljajo prostor za navezovanje novih sitkov in deljenje uporabnih informacij, po drugi strani pa tudi prostor za izražanje naše lastne avtentičnosti, ki pa je žal večkrat izražena na »tragičen« oziroma nekonstruktiven način preko obtoževanja, groženj, psovk...

Tako smo lahko priča pravim besednim »masakrom«, ki se odvijajo preko komentarjev pod različnimi objavami. Pa je temu res tako? 

Ali lahko morda na tovrstne odzive gledamo tudi iz zornega kot da napadalni oz. žaljivi komentarji ne obstajajo?

Sami imamo možnost odločitve, kakšen pomen bomo pripisali določenemu komentarju ter iz katerega zornega kota ga bomo prebrali/slišali. 

Vsak komentar, pa četudi se zdi na prvo žogo žaljiv, je zgolj poizkus, s katerim skuša oseba na drugi strani zadovoljiti eno izmed svojih potreb (po slišanosti, upoštevanosti, pomembnosti, pripadnosti, sprostitvi, spoštovanju...) 

S pomočjo veščine dvojnega fokusa poslušanja in empatije se lahko torej naučimo, kako razbrati bistvo sporočila, ki se skriva izza napadalnega komentarja druge osebe.

Bistvo komentarja torej ni napad, temveč tragičen pozikus s katerim skušamo mi ali oseba na drugi strani zadovoljiti določeno svojo potrebo.

Ljudje pišemo in komuniciramo na »napadalni« način (preko groženj, obtoževanja, psovk...; ti si kreten ; kaj nakladaš; res samo najedaš...), ker smo izgubili stik s seboj in s svojimi potrebami ter nismo sposobni predelovanja in prevzemanja odgovornosti za lastne občutke.

Poleg tega pa smo v polnosti podlegli programu jezika, v katerega smo rojeni in vzgojeni. Govorim o jeziku obtoževanja, okrivljanja, diagnoz ter borbe za prevlado, ki se je med človeštvom razvil v zadnjih nekaj tisoč letih.

Tukaj je 7 korakov s katerimi si lahko pomagamo pri spopadanju z »napadalnimi oz. žaljivimi« komentarji:

Ko preberemo »žaljiv komentar«, lahko preverimo, kako se v danem trenutku počutimo oziroma kakšni občutki so se ob prebiranju danega komentarja sprožili v našem telesu (strah, tesnoba, jeza, žalost, slabost...).

Tovrstne občutke lahko zaobjamemo, zanje prevzamemo odgovornost in predihamo ter poiščemo stik z našimi potrebami ter se vprašamo, kaj nam je v dani situaciji pomembno? (npr spoštovanje, slišanost, mir...).

Nato lahko skušamo ugibati, kako se morda počuti oseba, ki nam je komentar napisala? Kakšni so morda njihovi občutki in katere potrebe skušajo oni zadovoljiti z načinom pisanja in izražanja, ki ga uporabljajo. 

V kolikor si želimo osebo na drugi strani nadvladati, okriviti, jim dokazati, da je z njimi nekaj narobe, lahko s pisanjem še nekoliko počakamo ter nadaljujemo z iskanjem ljubečega stika s samim seboj ter s svojimi občutki in potrebami. Šele, ko smo si na jasnem ali si želimo dejanskega stika z drugo osebo, pričnemo z odgovrjanjam.

Prvi korak pri odpisovanju naj bo v smislu empatije in preverjanja razumevanja počutja pri drugi osebi in njihovih potreb. 

Stavek lahko začnemo npr. z: »Ali vas prav razumem, da mi želite povedati, da ste jezni, ker vam je resnično pomembno spoštovanje ter slišanost z vašim mnenjem. Sem vas prav razumel?«

Z preverjanjem razumevanja lahko nadaljujemo dokler ne ustvarimo vsaj približnega stika s potrebami osebe na drugi strani. Nato pa se lahko odločimo in vodimo pogovor naprej ali pa ga zaključimo

Neglede na to, kako razdiralno ali napadalno komentira oseba na drugi strani, imamo kot poslušalci moč, v katero smer se bo pogovor nadaljeval. Skušajmo se izogibati obrambi ali napadu ter se raje fokusirajmo na radovednost.

Več pozornosti kot bomo uspeli preusmeriti na jezik občutkov in potreb, ki se vselej skriva izza vsake napadalne izjave, hitreje se bo struktura jezika, ki ga poznamo kot napadalnega, pričela razblinjati.

Spomnimo se, da se izzva vsakega napadalnega komentarja in izjave skriva človeško bitje, ki ima telo in lastne občutke ter se po svojih najboljših močeh trudi zadovoljevati svoje potrebe na tem malem planetu sredi širnega vesolja.

Video razlaga: Kako ustaviti napadalne komentarje preko socialnih omrežji:

Avtor članka:

Javor Škerlj Vogelnik deluje kot mednarodni certificiran trener (NVC) nenasilne komunikacije v poslovnem okolju, na univerzah, v mladinskih centrih in drugih organizacijah, v svoje delo pa vključuje tudi nekatere priznane gibalne pristope, ki podpirajo izkušnjo celovitega učenja.

Naslednja uvodna delavnica globalnega pristopa nenasilne komunikacije po Marshallu Rosenbergu bo od 20. do 22. oktobra v Ljubljani, vsak dan 3 ure. Na voljo je še nekaj mest s popustom po 197 eur. Vabljeni!

Več informacij o delavnici tukaj. 

Prijave: javorvogelnik@gmail.com

Nimate časa priti na delavnico?

Prejmite PRVI SPLETNI tečaj GLOBALNEGA pristopa nenasilne komunikacije v Slovenskem jeziku: 

https://javorvogelnik.com/tecaj-nvc-komunikacije/

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord